REGULAMIN REKRUTACJI UCZESTNIKÓW
do udziału w międzynarodowej mobilności uczniów i działań realizowanych w ramach projektu
2024-1-PL01-KA122-SCH000238764
„Zagraniczna mobilność edukacyjna uczniów i kadry edukacji szkolnej”
współfinansowanego przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus w ramach Programu Fundusze Europejskie
dla Rozwoju Społecznego (FERS) 2021-2027.
MOBILNOŚĆ 1 – Hiszpania 26.04 – 04.05.2025 r.
I Postanowienia ogólne
Niniejszy regulamin określa zasady rekrutacji i udziału jedenastu uczestników projektu w międzynarodowej mobilności w Hiszpanii
w dniach 27.04-03.05.2024 r.
Uczestnikami mobilności mogą być́ wyłącznie uczniowie i uczennice klas trzecich II Liceum Ogólnokształcącego im. T. Kościuszki.
Wszyscy uczestnicy mają równe prawo dostępu do informacji.
Uczestnicy zostaną zakwalifikowani do udziału w projekcie
na podstawie procedury rekrutacyjnej.
Rekrutacja odbywa się z uwzględnieniem zasady równości szans, w tym zasady równości płci, wieku, rasy, wyznania, miejsca zamieszkania
i orientacji seksualnej.
Skład komisji rekrutacyjnej:
p. Barbara Majewska - Dyrektor II Liceum Ogólnokształcącego
im. T. Kościuszki w Sandomierzu - Przewodnicząca Komisji Rekrutacyjnej
p. Małgorzata Kędzierska - nauczyciel historii -koordynator projektu
p. Małgorzata Łączkowska - nauczyciel języka angielskiego - koordynator projektu
p. Zbigniew Powęska - nauczyciel języka angielskiego - koordynator projektu
Rekrutacja uczestników poprzedzona zostanie kampanią informacyjną na rzecz projektu.
Informacje o uruchomieniu projektu zostaną umieszczone na stronie www. II LO w Sandomierzu, mediach społecznościowych szkoły oraz wysłane do uczniów i rodziców.
O rekrutacji zostaną powiadomieni wychowawcy klas, aby mogli przekazać informacje uczniom.
Uczniowie aplikujący do mobilności zobowiązani są do posiadania ważnego dowodu tożsamości (dowód osobisty, paszport).
Uczestnicy zakwalifikowani do projektu w wyniku rekrutacji zobowiązani są do wzięcia udziału we wszystkich zajęciach przygotowawczych przed wyjazdem na mobilność oraz do wypełniania wszelkich zadań związanych z realizacją mobilności.
Uczniowie z listy rezerwowej również zobowiązani są do wzięcia udziału we wszystkich zajęciach przygotowawczych.
II Ogólne kryteria kwalifikacyjne
Warunkiem uczestnictwa w projekcie jest:
złożenie poprawnie wypełnionego formularza zgłoszeniowego wraz z wymaganymi zgodami (Załącznik nr 1)
formularz będzie dostępny w wersji papierowej
w sekretariacie szkoły,
w imieniu uczniów niepełnoletnich zgodę wyraża rodzic/opiekun prawny,
formularz wraz ze zgodą należy złożyć w terminie
od 07.01.2025 r. do 14.01.2025 r. w sekretariacie szkoły
zapoznanie się z regulaminem projektu i mobilności (dostępny
na stronie internetowej szkoły i na tablicach ogłoszeń),
uzyskanie pozytywnej kwalifikacji Komisji Rekrutacyjnej,
udział w szkoleniu przygotowawczym,
podpisanie przed wyjazdem na mobilność umowy wraz
z załącznikami.
przestrzeganie regulaminu mobilności załącznik nr 2
Rodzice/opiekunowie prawni uczestnika projektu są zobowiązani
do uczestnictwa w spotkaniach organizacyjnych, o których zostaną powiadomieni poprzez Dziennik Elektroniczny.
Uczniowie zobowiązani są do przekazywania prawdziwych danych
w dokumentach aplikacyjnych.
Po wstępnej rekrutacji na podstawie formularzy zgłoszeniowych, odbędzie się rozmowa kwalifikacyjna w języku angielskim w dniach 03-04.02.2025 r.
Powodem niezakwalifikowania kandydata do procesu rekrutacji będzie:
nieprzestrzeganie zapisów statutu szkoły, kary nałożone
na ucznia,
naganne i nieodpowiednie zachowanie
frekwencja poniżej 70 %
uczeń nie może być zagrożony oceną niedostateczną na semestr
III Szczegółowe kryteria kwalifikacyjne
Podstawę wyboru uczniów do projektu stanowić będą:
Ocena z zachowania za I semestr roku szkolnego 2024/2025
wzorowe 5 pkt
b. dobre 4 pkt
dobre 2 pkt
Średnia ocen za I semestr roku szkolnego 2024 / 2025
6.0-5.0 5 pkt
4.9-4.5 4 pkt
4.4-4.0 3 pkt
3.9-3.5 2 pkt
3.4-3.0 1 pkt
Działalność na rzecz szkoły np.:
konkursy międzyszkolne - zewnętrzne
aktywna praca w samorządzie szkolnym
aktywna działalność w wolontariacie
aktywna działalność w życiu szkolnym (chór, zespół, radiowęzeł)
Zakres punktów 0 - 5 (jeden punkt za aktywność, maksymalnie 5 punktów do uzyskania)
Ogólna frekwencja (okres od 04.09 .2024 - 03.01.2025 r.)
90 - 100% 5 pkt
80 - 89% 3 pkt
75 - 79% 1 pkt
Egzamin ustny z języka angielskiego – 30 pkt.
Kryterium dodatkowe – osoby z mniejszymi szansami, na podstawie dokumentacji szkolnej (opinie, orzeczenia z PPP). Sytuacja społeczno-ekonomiczna kandydata: rodzina wielodzietna (rodziny
w których rodzice utrzymują łącznie co najmniej troje dzieci niepełnoletnich lub uczących się), rodzina niepełna, trudna sytuacja finansowa, różnice kulturowe: +1 pkt. na każdą z takich sytuacji, łącznie 5 pkt. do uzyskania.
Każdy z powyżej opisanych etapów procesu rekrutacji będzie generował punkty, które zsumowane przełożą się na wynik ucznia
w procesie rekrutacji. Maksymalny wynik jaki uczeń będzie mógł uzyskać łącznie w procesie rekrutacji to 55 pkt.
W przypadku, kiedy dwie osoby uzyskają tę samą liczbę punktów
w procesie rekrutacji, o zakwalifikowaniu kandydata do projektu decyduje Komisja Rekrutacyjna, kluczowe w tym zakresie będą wynik uzyskany podczas rozmowy kwalifikacyjnej w języku angielskim oraz działalność na rzecz szkoły.
Komisja Rekrutacyjna po zakończonej rekrutacji kandydatów tworzy listę jedenastu uczestników wstępnie zakwalifikowanych do udziału
w projekcie oraz listę rezerwową liczącą troje uczniów.
Lista osób wstępnie zakwalifikowanych do udziału w projekcie dostępna będzie na tablicy ogłoszeń w szkole w dniu 07.02.2025 r.
W przypadku, gdy nie wszystkie miejsca na liście osób zakwalifikowanych zostaną wypełnione, Dyrektor Szkoły ma prawo ogłosić Rekrutację uzupełniającą. W ogłoszeniu tym zostaną również określone jej zasady i termin.
Po opublikowaniu listy osób wstępnie zakwalifikowanych uczestnicy niezwłocznie potwierdzają swoją gotowość do udziału w projekcie,
w tym poprzez podpisanie umowy.
Od decyzji Komisji przysługuje odwołanie do Dyrektora Szkoły w ciągu trzech dni roboczych po zakończeniu procesu rekrutacji. Ostateczną decyzję podejmuje Dyrektor Szkoły w ciągu następnych trzech dni roboczych.
W przypadku braku wpływu odwołań w wyznaczonym terminie lista uczniów wstępnie zakwalifikowanych do udziału w projekcie staje się ostateczną listą uczestników projektu.
IV Procedura odwoławcza
Odwołania powinny mieć formę pisemną, zawierać podpisy ucznia oraz rodziców lub opiekunów prawnych.
Odwołania zostaną rozpatrzone przez Komisję Odwoławczą powołaną przez Dyrektora Szkoły na specjalnym posiedzeniu, a decyzja
w przypadku każdego z nich zostanie wysłana do rodziców lub opiekunów uczniów, których dotyczą.
Decyzja Komisji Odwoławczej jest ostateczna.
Po rozpatrzeniu wszystkich odwołań i uwzględnieniu ewentualnych zmian na listach osób zakwalifikowanych, zostanie ogłoszona ostateczna lista uczniów zakwalifikowanych do udziału w projekcie.
V Rezygnacja z uczestnictwa w projekcie
Uczestnik ma prawo do rezygnacji z projektu bez ponoszenia odpowiedzialności finansowej w przypadku gdy:
rezygnacja została zgłoszona na piśmie do Dyrektora Szkoły
w terminie do 2 dni po zakończeniu procesu rekrutacyjnego bez podania przyczyny (w przypadku osób niepełnoletnich rezygnacja musi być podpisana przez rodzica/opiekuna prawnego);
rezygnacja nastąpiła z ważnych powodów osobistych lub zdrowotnych, działania siły wyższej i szkoła została zawiadomiona w terminie do 2 dni od zaistnienia takiego powodu. Przyczyna rezygnacji nie może być znana przez uczestnika w momencie złożenia formularza zgłoszeniowego
do projektu.
Rezygnacja musi być złożona na piśmie, do którego należy dołączyć zaświadczenie (dowód) dot. sytuacji ją powodującej
(np. zaświadczenie lekarskie).
W przypadku rezygnacji uczestnika z udziału w projekcie lub wykluczenia z projektu, uczestnik zobowiązany jest do zwrotu otrzymanych materiałów dydaktycznych, szkoleniowych i innych otrzymanych w ramach projektu, najpóźniej w chwili złożenia pisemnej rezygnacji.
W innych niewymienionych przypadkach rezygnacji uczeń jest zobowiązany do zwrotu wszystkich kosztów poniesionych w jego imieniu (np. przeniesienie biletu na innego uczestnika, anulowanie rezerwacji, ubezpieczenie i inne koszty transportu).
W przypadku rezygnacji z udziału w projekcie z przyczyn nieuzasadnionych uczestnik zostanie obciążony kosztami poniesionymi na organizację jego udziału w projekcie.
VI Prawa i obowiązki uczestnika projektu
Każdy uczestnik projektu zobowiązany jest do:
Udziału we wszystkich zajęciach przygotowawczych z zakresu:
językowego,
przygotowania merytorycznego do realizacji zadań projektowych
organizacyjnego
Wypełnienia ankiet ewaluacyjnych rozpoczynających i kończących udział w projekcie
Uczestnictwa we wszystkich spotkaniach informacyjnych w czasie trwania projektu zarówno przed wyjazdem, w trakcie mobilności
i po powrocie.
Podczas pobytu w krajach partnerskich, gromadzenia materiałów
do opracowania narzędzi promocyjnych upowszechniających rezultaty projektu, uczestniczenia w spotkaniach promocyjnych upowszechniających rezultaty projektu po mobilności.
Współpracy z nauczycielami zaangażowanymi w realizację projektu
w szkole oraz podczas pobytu w krajach partnerskich, przestrzegania poleceń opiekunów wyjeżdżających z uczestnikami.
Bezwzględnego przestrzegania przepisów dotyczących bezpieczeństwa podczas podróży, w szkole partnerskiej, w miejscu zakwaterowania, podczas spędzania czasu wolnego, podczas wycieczek i wyjść w ramach realizacji działań projektowych.
Bezwzględnego przestrzegania zakazu spożywania alkoholu, zażywania narkotyków i innych środków odurzających w czasie trwania mobilności. W przypadku naruszenia powyższych zakazów uczestnik zostanie bezwzględnie usunięty z udziału w projekcie i obciążony wszystkimi kosztami poniesionymi na organizację jego wyjazdu.
Posiadania ważnych dokumentów uprawniających do pobytu za granicą, tj. aktualnego dowodu osobistego lub paszportu, dokumentów upoważniających do korzystania z bezpłatnej opieki medycznej, np. Europejskiej Karty Ubezpieczenia Zdrowotnego.
Szkoła zastrzega sobie możliwość wykluczenia uczestnika z projektu
w przypadku naruszenia powyższych zasad, zasad współżycia społecznego lub zaprzestania nauki w szkole.
VII Postanowienia końcowe
Regulamin wchodzi w życie z dniem uchwalenia.
Regulamin udziału w mobilności zagranicznej
i działaniach realizowanych w ramach projektu
2024-1-PL01-KA122-SCH000238764
“Bądźmy aktywni na ścieżce zdrowia i zrównoważonego rozwoju”
„Zagraniczna mobilność edukacyjna uczniów i kadry edukacji szkolnej” realizowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus
w ramach Programu Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego (FERS) 2021-2027.
MOBILNOŚĆ 1 – Hiszpania, Malaga 26.04 – 04.05.2025 r.
Informacje o projekcie:
Projekt realizowany jest w okresie od 02.12.2024 r do 01.06.2026 r.
Projekt realizowany jest w ramach przedsięwzięcia: Programu Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego (FERS) 2021-2027
ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus w ramach Programu Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego (FERS) 2021-2027. i statutu szkoły.
Projekt skierowany jest do uczniów II Liceum Ogólnokształcącego im. Tadeusza Kościuszki w Sandomierzu.
W realizacji zadań projektu może wziąć udział łącznie 22 uczniów i 8 nauczycieli.
Projekt podzielony jest na trzy międzynarodowe mobilności: Mobilność 1 - 11 uczniów pod opieką 2 nauczycieli będzie uczestniczyć w zajęciach w szkole partnerskiej w Hiszpanii.
Mobilność 2 - 11 uczniów pod opieką 2 nauczycieli będzie uczestniczyć w zajęciach w szkole partnerskiej w Portugalii.
Mobilność 3 - 8 nauczycieli weźmie udział w szkoleniu w Hiszpanii.
Udział w projekcie jest dobrowolny.
Projekt realizowany jest w formie różnych zajęć pozalekcyjnych, szkolnych oraz indywidualnie przez uczniów.
Działania projektowe min. międzynarodowe mobilności finansowane są z przyznanego wsparcia finansowego, które pokrywa koszty zakupu biletów lotniczych i autobusowych, zakwaterowania oraz ubezpieczenia.
Cele projektu:
Umiędzynarodowienie pracy szkoły.
Podnoszenie kompetencji Kadry Pedagogicznej.
Promowanie zdrowego stylu życia.
Promowanie idei zrównoważonego rozwoju.
Uczestnikiem projektu jest uczeń, który został zakwalifikowany w procesie rekrutacji od momentu podpisania umowy finansowej do czasu zakończenia projektu tj. 01.06.2026 r.
Udział w projekcie traktowany jest jako zajęcia szkolne, realizowane w szkole oraz poza terenem szkoły. W związku z tym uczniowie zobowiązani są do przestrzegania regulaminu zgodnego z regulaminem II Liceum Ogólnokształcącego im. Tadeusza Kościuszki w Sandomierzu i ogólnie przyjętych zasad bezpieczeństwa w czasie całego pobytu
na wyjeździe zagranicznym. Naruszenie zasad regulaminu spowoduje wyciągnięcie surowych konsekwencji wynikających z postanowień regulaminu
Uczestnicy projektu zobowiązani są do godnego reprezentowania szkoły w kraju i za granicą tj. kulturalnego zachowania, dbania o dobre imię szkoły i kraju oraz nie nienaruszania godności partnerów reprezentujących inną kulturę, religię czy przekonania.
Każdy uczestnik wyjazdu musi być do niego odpowiednio przygotowany (odpowiedni ubiór, obuwie, dokumenty itp.).
Uczestnik projektu zobowiązany jest do:
udziału we wszystkich zajęciach przygotowawczych z zakresu językowego, przygotowania merytorycznego, organizacyjnego,
realizacji wszystkich powierzonych zadań projektowych,
wypełnienia ankiet ewaluacyjnych rozpoczynających i kończących udział w projekcie,
udziału w promocji i upowszechnianiu rezultatów projektu,
Uczestnicy projektu zobowiązują się do przestrzegania regulaminu zarówno w czasie odbywania zajęć merytorycznych, jak i w czasie wolnym od zajęć.
Uczniowie mają obowiązek zapoznać się z harmonogramem mobilności, który stanowi załącznik nr 1 w dokumencie Umowa Finansowa oraz punktualnie stosować się do jego zapisów.
Podczas zajęć merytorycznych uczniowie zobowiązani są do respektowania poleceń opiekunów projektu oraz opiekunów/nauczycieli instytucji przyjmującej.
Uczniowie dostosowują się do godzin zajęć merytorycznych – wszelkie niedyspozycje fizyczne należy zgłaszać opiekunom.
Zajęcia merytoryczne prowadzone są w języku angielskim.
Po ukończeniu zajęć merytorycznych w danym dniu, uczniowie uczestniczą we wszystkich zajęciach zorganizowanych w czasie wolnym (spotkaniach integracyjnych, wycieczkach, aktywnościach sportowych, itp. ).
W przypadku gdy uczeń nie wywiązuje się z realizacji powierzonych zadań projektowych, Koordynatorzy zastrzegają sobie prawo skreślenia ucznia
z grona uczestników projektu.
W czasie podróży uczniowie zobowiązani są do przestrzegania poleceń obsługi na pokładzie samolotu (zapinanie pasów bezpieczeństwa, wyłączenie telefonów komórkowych itp.) oraz innych środków transportu, którymi będą się przemieszczać.
Wszystkich uczestników wyjazdu obowiązuje przestrzeganie przepisów BHP, przeciwpożarowych i kodeksu ruchu drogowego.
W czasie podróży, w czasie oczekiwania na lotniskach, jak i w czasie organizowanych wycieczek nie wolno oddalać się od grupy bez zezwolenia opiekunów grupy.
Podczas mobilność zabrania się:
oddalania uczestników przedsięwzięcia poza teren zamieszkania
bez wiedzy i zgody opiekunów,
korzystania z kąpielisk i basenów bez nadzoru i zgody opiekunów,
kupowania i spożywania napojów alkoholowych,
palenia papierosów, E-papierosów,
korzystania z substancji psychoaktywnych i używek.
O lekach używanych przez ucznia rodzice informują w dokumencie „Informacja o stanie zdrowia dziecka”.
Uczniowie zobowiązani są do przestrzegania ciszy nocnej obowiązującej w miejscu zakwaterowania i w tym czasie przebywają w swoich pokojach.
Każdy uczestnik zobowiązany jest dbać o swój bagaż, pieniądze, przedmioty wartościowe oraz o mienie i wyposażenie miejsca, w którym przebywa.
Szkoła i nauczyciele nie ponoszą odpowiedzialności za zagubione przez uczestników pieniędzy oraz zgubienie lub zniszczenie przedmiotów wartościowych zabranych na wyjazd.
Uczestnik ma prawo do rezygnacji z udziału w projekcie bez ponoszenia odpowiedzialności finansowej w przypadku, gdy:
rezygnacja została zgłoszona na piśmie do Dyrektora Szkoły w terminie do 2 dni po zakończeniu procesu rekrutacyjnego bez podania przyczyny
(w przypadku osób niepełnoletnich rezygnacja musi być podpisana przez rodzica/opiekuna prawnego);
rezygnacja w trakcie trwania Projektu jest możliwa w przypadku ważnych przyczyn osobistych lub zdrowotnych w terminie do 2 dni, od zaistnienia przyczyny powodującej konieczność rezygnacji. Rezygnacja musi być na piśmie, do którego należy dołączyć zaświadczenie do stosownej sytuacji (np. zwolnienie lekarskie)
w przypadku osób niepełnoletnich rezygnacja musi być podpisana przez rodzica/opiekuna prawnego.
Rezygnacja w trakcie trwania Projektu jest możliwa z innych przyczyn niż „ważne przyczyny osobiste lub zdrowotne” – jednak w takim przypadku rodzice/opiekunowie prawni PONOSZĄ WSZELKIE KOSZTY, które zostały poniesione w ramach realizacji projektu, tj. od momentu zakwalifikowania się uczestnika do momentu rezygnacji z uczestnictwa
w projekcie.
Jeżeli uczestnik w trakcie realizacji projektu, tj. do momentu zakończenia mobilności oraz upowszechniania projektu zmieni szkołę – będzie musiał zwrócić koszty poniesione realizacji mobilności, w której uczestniczył.
W przypadku, gdy uczeń w sposób rażący złamie zapisy regulaminu w czasie pobytu za granicą (spożywanie alkoholu, oddalanie się z miejsca pobytu bez wiedzy opiekunów, nieprzestrzeganie poleceń opiekunów, kradzież itp.), może być usunięty z mobilności w trybie natychmiastowym. Rodzice zostaną o tym powiadomieni telefonicznie, a uczeń zostanie odesłany do kraju. Koszty związane z przerwaniem mobilności (zwrot całkowitych kosztów dofinansowania) ponoszą rodzice ucznia.
Za wszelkie szkody i zniszczenia wyrządzone w sposób umyślny, złośliwy lub nieodpowiedzialny koszty ponoszą rodzice/opiekunowie prawni ucznia.
Regulamin obowiązuje każdego uczestnika wyjazdu projektu, od dnia podpisania umowy finansowej do dnia zakończenia trwania projektu