Elektroniczna rekrutacja do klas pierwszych
szkół ponadpodstawowych w 10. krokach od 19 maja do 18 lipca 2025 r.
1 KROK: Wejdź na stronę: https://nabor.pcss.pl/sandomierz
2 KROK: Wpisz wymagane dane osobowe we wniosku. Po uzupełnieniu wniosku otrzymasz login i hasło, które należy zapisać i zachować.
3 KROK: Wybierz szkołę, do której chcesz się dostać. Po zarejestrowaniu można dokonać wyboru maksymalnie trzech szkół ponadpodstawowych, a w nich dowolną liczbę klas. Przez szkołę należy rozumieć nie Zespół Szkół, ale konkretną szkołę, np.: Technikum nr X w Zespole Szkół Y. Przez klasę należy rozumieć profil/zawód. Pamiętaj o tym, że lista preferencji jest to lista wszystkich klas, do których chcesz kandydować. Na pierwszym miejscu wybierz tę klasę w szkole, w której najbardziej chciałbyś się uczyć i odpowiada ona Twoim możliwościom i oczekiwaniom.
4 KROK: Wydrukuj wniosek rekrutacyjny!
5 KROK: Podpisz wniosek. Kandydat oraz rodzic lub opiekun prawny kandydata, podpisuje własnoręcznie piórem lub długopisem wypełniony wniosek.
6 KROK: W terminie od 19 maja do 30 maja 2025 r. do godz. 15.00 złóż podpisany wniosek tylko w szkole pierwszego wyboru, tj. wskazanej na pierwszym miejscu na liście preferencji we wniosku. Do wniosku dołącz wymagane oświadczenia i dokumenty. Złożenie wniosku w szkole pierwszego wyboru, jest równoznaczne z jego złożeniem we wszystkich szkołach wybranych przez kandydata, wymienionych we wniosku. UWAGA: Wnioski wypełnione, a niezłożone w szkole pierwszego wyboru, nie biorą udziału w rekrutacji – samo wypełnienie wniosku w formie elektronicznej nie jest złożeniem wniosku do szkoły ponadpodstawowej.
7 KROK: Dostarcz do wybranej szkoły świadectwo ukończenia szkoły oraz zaświadczenie o wynikach egzaminu ósmoklasisty. Masz na to czas od 27 czerwca do 9 lipca 2025 r. do godz. 15.00.
8 KROK: Sprawdź listę. 15 lipca 2025 r. będą dostępne listy kandydatów zakwalifikowanych i niezakwalifikowanych do szkoły. Kandydat może sprawdzić swój wynik kwalifikacji w systemie elektronicznego naboru – po podaniu własnego loginu i hasła PIN na stronie internetowej elektronicznej rekrutacji.
9 KROK: Potwierdź chęć podjęcia nauki. Jeśli Twoje nazwisko i imię znajdują się na liście osób zakwalifikowanych w wybranej szkole, to od 15 do 17 lipca 2025 r. do godz. 15.00 potwierdź swoją wolę podjęcia nauki w szkole, do której zostałeś zakwalifikowany, składając w niej oryginały dokumentów: świadectwa ukończenia szkoły podstawowej i zaświadczenia o wyniku egzaminu ósmoklasisty, a w przypadku szkoły prowadzącej kształcenie zawodowe, również oryginał zaświadczenia lekarskiego o braku przeciwwskazań zdrowotnych do podjęcia praktycznej nauki zawodu, o ile nie złożyłeś ich wcześniej.
PAMIĘTAJ! Jeśli nie potwierdzisz woli nauki (nie dostarczysz oryginałów dokumentów do szkoły w ustalonym terminie), rezygnujesz z miejsca w szkole, do której zostałeś zakwalifikowany.
10 KROK: Sprawdź listę. 18 lipca 2025 r. do godz. 15.00 szkoły opublikują listy osób przyjętych i nieprzyjętych.
Postępowanie uzupełniające: W przypadku kandydatów, którzy nie zostaną przyjęci do wybranych szkół w postępowaniu rekrutacyjnym, od 21 lipca do 31 lipca 2025 r. będzie prowadzona przez szkoły rekrutacja uzupełniająca. Będzie ona dotyczyła przyjęć tylko na pozostałe wolne miejsca. Wolne miejsca zostaną ogłoszone w dniu 18 lipca 2025 r. do godz. 15.00